31.8.11

Inspirasjon kontorkrok



Gjett om jeg gleder meg til å få min egen kontorkrok! Kanskje det blir en svart pult á la Printers Desk fra Pottery Barn?


Eller kanskje noe liknende som Bedford over her, også fra Pottery Barn.

Kontorkroken min skal være under trappen i kjelleren vår. Venter utålmodig på at kjelleren skal tørke ferdig slik at ny parkett kan legges igjen. Vi hadde nemlig oversvømmelse av hele den etasjen i juli, så der er det bare rå betonggulv nå.

I mellomtiden planlegger jeg og samler inspirasjon :) Ble så inspirert av kontorkroken som talentfulle Fru Fly hadde i det forrige huset sitt. Med Fru Flys tillatelse, viser jeg disse kontorbildene fra bloggen hennes:





Trappen og plassen under der ser veldig likt ut som hos oss, så jeg har forhåpninger om å få til noe liknende! Fru Flys pult (Liatorp fra IKEA) er tilfeldigvis også den samme som jeg har hatt på hobbyrommet mitt, som nå skal bli lillebrors rom. Den har jeg egentlig lovet at storesøster skal få, så vi får se om jeg heller kjøper meg ny. (Så slipper vi også å flytte den ned to etasjer).



Bedford finnes også i hvitt...

Det eneste jeg har bestemt meg for så langt, er at kontorkroken skal innredes i svart og hvitt. Ser for meg at jeg skal ha en hvit eller svart skrivebordsløsning og eventuelt noen matchende hyller eller skuffeløsning.




Har også falt litt for denne typen pult som er vist over her, Voltaire fra Pottery Barn. IKEA har liknende varianter...

Håper du har en strålende onsdagskveld! :)


I am planning my new home office, which will be in our basement. Getting inspiration from Pottery Barn and the talented blogger Fru Fly. Have a fab Wednesday! :)



25 comments:

  1. Heia:) Så koselig å hilse på deg!:) *Smiler*

    Åh fine bilder du viser her.. Jeg vet ikke når jeg skal få tid til å lage kontor her, men alt er egentlig planlagt...Gleder meg til det er klart ihvertfall:) Må få kommet meg en tur til Bolina og Ikea bare... <3

    Ønsker deg en fin kveld!
    Klemmer

    ReplyDelete
  2. Takk for koselig kommentar hos meg. Jeg ser at du har kjøpt akkurat den IKEA lampen jeg ønsker meg...;-)

    ReplyDelete
  3. Hei!

    Kjempe koselig om du vil bli følger av Livs Lyst!
    Takk for at du stoppet innom ;O)

    Pelsputene har jeg kjøpt på Home & Cottage. En fugl har visket meg i øret at de skal slutte å selge dem, så da er det kanskje lurt å raske på litt i tilfelle ;O)

    Lykke til!
    Det er skikkelig gode høstputer.

    Liv

    ReplyDelete
  4. Du får nok et flott kontor du - så masse fin inspirsajon!! Vi har også et kontor som alle bruker og alle roter på. Jeg er nok litt sånn at for at jeg skal syns det er koselig å bruke det så må det endel rydding til. Ellers ang. strikkinga så har jeg nok rett og slett ikke tid til å masseprodusere. Skulle virkelig ønske det men... og så er det så kjekt å prøve seg på nye ting. Uansett takk for koselige tilbakemeldinger!!
    Fin kveld til deg :) Heidi

    ReplyDelete
  5. Så fint at du deler litt kontor inspirasjon:) Vi skal også gå igang med kontoret vårt om en stund, men først er det jaktsesong for Mr Sweet Chili... Gleder meg til å se hvordan det blir hos deg til slutt!

    Grattis med nytt sofabord forresten:)

    Klem, Pernille

    ReplyDelete
  6. Så mange flotte og inspirerende kontorinnredninger. Har Pottery Barn kommet til Norge eller må vi bare drømme om disse flotte tingene? Herlige bilder fra Fru Fly, skjønner godt at du ble inspirert av disse. Gleder meg til å se bilder :-)

    Ha en fin kveld!

    Klem
    Netta

    ReplyDelete
  7. Her var det masse fint. Ønsker meg svart - hvitt kontor jeg også etter å ha sett mange fine arbeidsplasser her i Blogglandia. Vi skal til USA neste høst så kansksje det blir en tur innom Pottery Barn da:-)God kveld til deg også.

    ReplyDelete
  8. O så många fina kontor !! Jag ska med ta tag i vårt kontor nån gång och jag vet i mitt huvud hur jag vill ha det : )

    Ha det fint !

    ReplyDelete
  9. Her var det jammen inspirerende bilder!
    Driver med planlegging jeg også:) Tror nok det blir svart/hvitt her også:)

    Jeg har også nevnt Fru Fly i mitt innlegg idag:)
    Fin kveld
    Klem Tove

    ReplyDelete
  10. Jeg har også en slipp plass under trappa. Tror jeg skal ta en titt til der og vurdere om jeg heller skal følge noen av dine eksempler.
    Kikk gjerne innom meg igjen - jeg kommer til å legge ut flere bilder fra messa i dagene som kommer. Jeg er ny som blogger og det er bare kjeempekoselig med kommentarer. Hilsen Tone

    ReplyDelete
  11. Åå så mange koselige bilder :) Tenker det blir et nydelig kontor, er spent på å se resultatet :)
    Klem fra Camilla

    ReplyDelete
  12. Åh så gøy! Blir spennende og se hva du ender opp med. Enn så lenge så er det jo kos å samle inspirasjon :)

    Klem

    ReplyDelete
  13. Hei, Takk for koselig hilsen. Inspirerende bilder om hjemmekontor. klem Siv

    ReplyDelete
  14. Hei hei! Her var det masse deilig inspirasjon:-) den sorte Bedford falt jeg helt for. Rett og slett supertøff! Grattis med nytt sofa bord og teppe foresten, det ble veldig bra!

    Klem fra Karlotte

    ReplyDelete
  15. Masse flotte inspirasjonbilder.
    Du lurte på hvor Ghost Kartell stolene er kjøpt. Jeg bestilte disse hos nettbutikken Villa Europa, der inne finner du også all info om stolene, som selges i 2pk.
    Koselig å titte inn på den flotte bloggen din :)
    klem

    ReplyDelete
  16. Hei, så bra at du kom på besøk til meg, slik at jeg fant inn til din flotte blogg! Her var det mye inspirasjon, og ikke minst mange vakre bilder! Åh, jeg blir så glad når jeg kommer over slike inspirerende blogger som din! :)

    Gleder meg til å se hvordan kontoret ditt blir til slutt, ønsker deg ei fin uke og helg! :)

    ReplyDelete
  17. Hei! Takk for koselig kommentar! Jeg ble også inspirert av fru fly sin kontorplass og du får det nok kjempeflott du og. Jeg gleder meg til å se! Grattis med nytt sofabord. Ble fint!! Og supre puter du hadde og. Klemmer

    ReplyDelete
  18. Det er så fint med sin egne ligge kontorkrok. Gleder emg til mitt "kontor" blir ferig. Det skal bli en blandig emllom kontor og gjesterom. I stede for å kjøpe meg et skrivebord skal jeg bruke bukker og en benkeplate.
    Var fin inspirasjon dette til å få fart på sakene.

    ReplyDelete
  19. Jeg drømmer om mitt eget hobbyrom men det blir med drømmen. Her er det absolutt ingen rom til overs de nærmeste 10-15 årene...
    Fin inspirasjon du viser i alle fall.
    Krakken i det siste innlegget mitt er fra Bohus. På tilbud til 299 nå!
    Klem fra Hanne Mette

    ReplyDelete
  20. Herlige kontorplass-bilder! Spesielt den hvite Bedford, sukk...! Vi har svart skrivebord nå, og vi angrer sterkt. Alt av støv syns med en gang, gleder meg til den blir "gammel nok" så vi kan bytte den ut med god samvittighet.....

    Ha en strålende kveld =)

    ReplyDelete
  21. Her var det mykje fin inspirasjon! Me har ingen kontorplass hos oss, men kanskje når me pusser oopp i kjellaren no så kan ho mor få seg ein plass... men det skal liksom være "ungdomsbula" det da, og då er det vel begrensa kor kult det er at ei gammal kjerring sitt og blogger eller perler rett foran innganen til kjellerstova ;)

    Klem Eli (ikkje SÅ gammal da)

    ReplyDelete
  22. Masse finfin kontor-inspirasjon her altså :D
    Kontor.. *sukk* jeg savner mitt. Men etter vi fikk lille-Pernille, mistet jeg det.

    Gleder meg til å innrede et nytt om en stund!!

    Klem
    -Amalie

    ReplyDelete
  23. fint blir det nok uansett! svart-kvitt er ein stor favoritt sjå meg og for tida :)

    takk for koseleg tilbakemelding på den "franske" gangen vår :) og heldige deg som skal dit på kjærestetur! me var for snart fire år sidan, og eg er veldig klar for ein ny tur!! :)

    ønsker deg ei kjekk helg

    -klem

    ReplyDelete
  24. Takk for koselig kommentar hos meg - slik fant jeg deg og din blogg. Du har en kjempefin blogg - her kikker jeg gjerne ofte innom. Jeg har lagt meg til som følger. Ønsker deg og dine en riktig god helg. Klem fra Tone

    ReplyDelete
  25. Har akkurat malt mitt skrivebord svart, og jeg ble meget fornøyd. Har malt i svart matt. Veldig artig å se andre flotte skrivebord i samme stilen.

    ReplyDelete