20.8.11

Ny soveromslampe?





Kanskje det blir Maskros fra IKEA som snart flytter inn hos oss?




Denne "minimalisten", Minut fra IKEA, henger over oss per i dag, eller skal jeg heller si "per i natt". Men nå ser det ut til at jeg har fått gjennomslag hos min halvdel for å skifte ut taklampen på soverommet :) Lampen vi har over sengen nå er helt grei, men jeg har lenge hatt lyst på en ny som "gjør litt mer av seg", hvis dere skjønner.




Drømmelampen er Collage fra den danske designeren Louise Campbell.  Er den ikke fin? Men jeg tror vi prioriterer å kjøpe en billigere variant i denne omgang.

Bortsett fra den danske, er det IKEA som for tiden har mine favorittlamper. Med behagelige priser, kan man ta seg råd til å skifte ut IKEA-lampene etter en stund.




Knappa og Fillsta er absolutt lampealternativer jeg også kan vurdere. 

Husets mann har Maskros som en foreløpig favoritt, så da er det mulig det blir den. Han får vel også få være med og bestemme... ;)

Ha en fortsatt strålende lørdag, alle medbloggiser! :)

14 comments:

  1. Hei på deg :) Eg kjøpte Minut for å ha i gongen, det var svært urutinert av meg, me måtte gått med hjelm, hehe, den heng alt for lavt til å ha i gongen. Så då blir det vel å levera den tilbake då :) Det var mange fine erstatnings moglegheiter du har funne deg ser eg, lykke til med valget.

    Klem Eli

    ReplyDelete
  2. synes Maskros,den øverste lampen, er veldig dekorativ. Har lyst på denne selv på soverommet,men kvir meg litt for å demontere og skru. .

    Collage lampen var òg veldig fin da,men holder som sagt en knapp på Ikea sin.

    ReplyDelete
  3. Elsker Collage lampen fra Louise Campbell ღ
    Rett og slett NYDELIG!!!
    - men veldig fin Maskros også – og ikke fullt
    så kostbar… Ønsker deg en fortsatt herlig
    helg, klem fra Mette

    PS! Bloggen min er på Facebook hvis
    du har lyst til å følge meg der ღ
    hjertelig velkommen skal du være,
    klem …

    ReplyDelete
  4. Åå, maskros er fin, synes jeg :)

    ReplyDelete
  5. Jeg liker alle lampene du viser fra, så jeg tror det blir fint uasett:-)

    Klem fra Annfrid

    ReplyDelete
  6. Hei hei!
    Såå fine lamper du viser :) Jeg er ikke noe god på lamper, syns det er så vanskelig!

    Maskros er rett og slett vakker!

    Så spennende at du skal bake i dag :) Håper du deler oppskrift og bilder!

    Ønsker deg og dine en finfin søndag!
    Jeg skal på søndagsmiddag hos mamma og pappa i dag, det skal bli godt :)
    Klem

    ReplyDelete
  7. Knappa har vi haft hos oss i vårt förra hus... Väldigt nöjd med den! :)
    Maskros (lövetann på norsk btw) var superfin! Och det är så kjekkt med lamper och andre ting från IKEA - för om man tröttnar på den efter vart, så är det liksom inte någon större krise för plånboken, hihi...

    Jag måste bara få säga att ert badrum var aaamazing! Just love it!
    Vilket otroligt läckert badekar!

    Önskar dig en fin start på veckan! ♥ kramar Joy

    ReplyDelete
  8. Collage-lampen er helt nydelig! Men den er jo en liten investering. Er selv fan av Maskros, jeg hadde den på mitt forrige soverom. Lampen lager dessuten flotte skygger

    ReplyDelete
  9. Jeg hadde gått for Maskros - uten tvil.
    Ikke bare fordi den har en overkommelig pris, men jeg syntes rett og slett den er kul! ;)

    ReplyDelete
  10. Heisann og takk for titten

    Lamper er spennende for det gjør så mye med et rom:-))
    Maskros er en lampe som skaper mye i rommet da....

    Ha en strålene uke i vente

    ReplyDelete
  11. Det er så mange som har Maskros at jeg ville valgt noe annet. For meg er det i alle fall sånn at jeg ser den og tenker: IKEA, been there, done that.. Men jeg ville gått for en av de to andre..

    ReplyDelete
  12. Mye fine lamper! Har du sjekket ut http://scandinavianbreeze.com/interior-mobler-tilbehor/belysning.html?bkl-prj=product (www.scandinavianbreeze.com) De har utrolig utvalg av belysning : )

    ReplyDelete
  13. Jeg googlet soverombelysning og din blog dukket opp! Og med bilde av de sammen lamper jeg liker! Så morsomt! Jeg er veldig lyst på dyre lamper men IKEA har de beste prisene! ... klem Vicky ♥

    ReplyDelete
  14. Jeg googlet soverombelysning og din blog dukket opp! Og med bilde av de sammen lamper jeg liker! Så morsomt! Jeg er veldig lyst på dyre lamper men IKEA har de beste prisene! ... klem Vicky ♥

    ReplyDelete