15.1.12

Spisestue ideer




Hva synes du om stylisten Lotta Agatons spisebord og -stoler,
på bildet øverst? Lekkert, i mine øyne!
Elsker de stolene, husker dessverre ikke navnet på designeren.



Fra et privat hjem til salgs i Sverige...

Jeg drømmer om nye spisestuemøbler for tiden... 
Bare så det er sagt, vi har ikke et eget rom til å innta middagen i, 
men man kaller det vel spisestue likevel :) I den gamle 
byleiligheten vår hadde vi faktisk en egen spisestue, men i huset 
som vi bor i nå er den en forlengelse av den åpne kjøkkenløsningen.



Fra Lotta Agatons nye butikk...

Har fått det for meg at bordet skal være svart eller hvitt, 
det vil si tidløst og anvendelig å kombinere med andre farger.  




Lotta Agaton styling, igjen...

Jeg tenker hvitt bord med hvite eller svarte stoler, 
eventuelt et svart bord med hvite stoler. 
Et skikkelig røft bord i metall, 
som det over her, er jo heller ikke dumt?



Foto: Lotta Agaton, Alvhems mäkleri, Love Peace Pionies.


Falt forresten for stolene til Kristina som 
har den fine bloggen Love Peace Pionies.
Lekre både i kombinasjon med ditto bord,
 eller det litt røffere trebordet de har på kjøkkenet.

Har du noen spisestue drømmer,
eller har du kanskje allerede funnet drømmespisestuen? :)

Uansett, ha en super søndag! 


I'm dreaming of a new dining table and chairs.
Also hung up on the black-white scheme.



25 comments:

  1. Det er ikke alltid lett og velge interiør, og "store" ting som spisestue er i hvertfall ikke lett. Det er så mye og velge. Men her viser du interiør som jeg tenker er "deg" ut i fra hvordan jeg kjenner stilen din her i bloggen;) Og liker godt det sorte bordet til Lotta Agaton og stolene bryter med resten. Lykke til hva du ender opp med, og det er sikkert flott uansett.

    ReplyDelete
  2. Liker alt du viser her!
    For en stund siden hadde vi Gideå, et konferansebord fra IKEA. Elsket det bordet, men tror det er ute av prod nå?
    Minner om ditto.
    Du finner nok en super løsning :)
    Øsnker deg en finfin søndag!

    ReplyDelete
  3. Lekkert alt sammen! Jeg er fornøyd her! Skal bytte ut tripptrappstolen med en ramse etterhvert;) hihi! Håper formen er bra-bedre!? Klemmer

    ReplyDelete
  4. Elsker de øverste stolene!!! Kunne godt tenke meg å hatt to av disse på endene av spisebordet mitt!! Den heter y-stolen og er designet av danske Hans J. Wegner! Nå elsker jo jeg det danske da - er veldig fornøyd med min spisestue! Vil gjerne ha det tidløst, klassisk og ikke minst praktisk!! Jeg skal ha konfirmasjon hjemme til våren - og bordet mitt kan jeg slå ut til 6 mtr.!! Det kommer godt med!! Ellers har jeg hvite syveren stoler og sper på med hvite klaffe stoler fra IKEA når jeg dekker til mange!!
    Fortsatt god bedring til deg!
    Klem Heidi :)

    ReplyDelete
  5. Flotte Bilder og mye inspirasjon å hente, lykke til ☺
    -Beate-

    ReplyDelete
  6. Hei!

    Elsker alle bildene du viser her..
    Herlig inspirasjon!

    Nydelig de stolene på det første
    bildet samt den leiligheten fra Sverige! :)

    I like! Spesielt slike lyse og innbydende bilder....

    Koselig med hilsen fra deg inne hos meg...

    NYT søndagen!
    :)

    ReplyDelete
  7. Lekre inspirasjonsbilder du viser! :D

    Vi har hvitt bord og svarte stoler. Passe kontrastfylt og passer til ALT, hele året : ) Råkjekt!

    Super søndag <3 Klem.

    ReplyDelete
  8. Jeg har en drøm om Eames stoler og Ghost stoler rundt ett gedigent Expi nova bord. Men det er nå en drøm!

    Vakker inspirasjon du deler.

    Jeg håper du er på bedringens vei!

    Kose deg i dag!
    Her er det skikkelig kjærestesøndag - me like!
    klemklem

    ReplyDelete
  9. Dette var fin inspirasjon det :) takk for fin kommentar inne hos meg!!

    Ha en fin dag :)

    ReplyDelete
  10. Så masse flott inspirasjon :) Jeg har lyst på noe i denne duren som du viser her, men med ei spisestue som ikke er 2 år gammel enda må jeg nok bare drømme meg bort litt til :) Jeg liker kontrasten mellom det stramme og litt røffe. Vi har et litt landlig slitt spisestuebord nå som er laget av resirkulert treverk. Kunne tenkt meg noen sånne stoler ala det du viser på det første bildet eller noen kule eames stoler. Men innen vi skal bytte ut så har jeg kanskje endret smak igjen ;) hihi.

    Takk for koselig kommentar inne hos meg :)
    Ønsker deg en strålende søndag
    klem Jane

    ReplyDelete
  11. Herlig inspirasjon, elsker slik stil. Hvit og rent, blandet med stilig og hverdagslige ting :) fint!! Klem fra AM

    ReplyDelete
  12. Mye fin inspirasjon ja:)
    Vi er veldig fornøyd med våre spisestuestoler fra italienske Magis, annerledes enn mye annet og veldig gode å sitte i.
    Fin søndagskveld til deg!
    Klem E

    ReplyDelete
  13. Oi, dette var en flott blogg! Så gøy å finne den :) Nå skal jeg bare sitte her og surfe rundt og bli litt "kjent" og inspirert! Herlig :) Ønsker deg en super dag!

    ReplyDelete
  14. Y-stolen er jo nydelig, og god å sitte i! Selv har jeg noen fantastiske stoler i teak fra 50-tallet som vi er veldig fornøyde med, men vi er for tiden på utkkikk etter et nytt spisebord. Vi har lyst på et i ask, og det begrenser jo valgmulighetene ganske mye.
    Når det gjelder stolene på det nederste bildet, er min erfaring fra da jeg jobbet i en interiørbutikk at slike "skallstoler" veldig fort får riper og blir stygge. Verdt å tenke på og undersøke litt...

    ReplyDelete
  15. Veldig mye fine spisestuer der ute :)
    Funderer på å pusse oppigjen min eget..
    Men drømmen er egentlig ett stort rundt bord :)

    Flott start på uken ønskes deg :)

    ReplyDelete
  16. Masse herlig inspirasjon! Jeg eeelsker det øverste bildet!

    Spisestuemøbler er så vanskelig synes jeg.. For jeg er så glad i å skifte ut ;)
    Så ikke aktuelt med svindyre stoler for min del..

    Lykke til!! :)
    Klem
    -Amalie

    ReplyDelete
  17. Hei:)Så vakker og inspirerende blogg du har!Legger meg til som følger:)Varme ord og anbefalninger fikk jeg Fabelaktig(En av de søteste bloggene jeg vet om)Klem fra Kathrin

    ReplyDelete
  18. Å, for en fin blogg du har. Jeg kom hit gjennom anbefalingen til Fabelaktig. Så masse inspirasjon at jeg la meg til som følger :)

    Helt nydelig :)

    ReplyDelete
  19. Herlige bilder ! Og for en fin blogg du har. Inspirerende. Takk for fin kommentar på bloggen min. Jeg gleder meg til å følge bloggen din fremover.
    Klem

    ReplyDelete
  20. Ooooh, her var det mye etter min smak! Elsker det første.

    Når det gjelder ikonene på min blogg så er de egenkomponerte. Jeg er sikker på at det finnes en del som ligger ferdige som ligger på nettet også.

    klem Nina

    ReplyDelete
  21. Lekkert! Jeg ønsker meg nye spisestuestoler. Eames står øverst på ønskelisten min men lommeboka er ikke helt med... Det er uansett lov å drømme. ;)
    Ha en fin ny uke.
    Klem Hanne Mette

    ReplyDelete
  22. Me har fått testa ut det nye spisebordet vårt dei siste vekene, med mykje gjester. Og det fungerer veldig bra, samt eg er veldig fornøyd med korleis det ser ut. Vinn, vinn og vinn :) Men eg er enig med deg at kontrasten mellom kvitt bord og svarte stolar eller omvendt er lekkert altså. Mykje flott inspirasjon i dette innlegget :)

    Klem Eli

    ReplyDelete
  23. Åh likte de hyllene på bilde 3...er ute etter noe lignende selv...:)

    ReplyDelete