3.3.12

Black Is the New White?




Det sies at svarte gulv er den nye trenden. 
Er du klar for svart? :)





En artikkel i Bonytt hevder at
 svarte gulv gir rommet karakter og tyngde. 





Blankt gulv i gangen hos Tine K...






Svarte fliser er effektfullt...





Alle foto: Pinterest

Gulvet er den femte veggen som vi trår på, 
og den tåler å være robust både i farge og form. 
Til og med på barnerom.


Jeg kunne tenkt meg matte, svarte fliser i gangen.

So, is black really the new white?




29 comments:

  1. Utrolig stilig,

    men ikke noe for meg som hvithåra hund :-P

    Ønsker meg lysegrått gulv jeg, men først et hus :D

    Takk for fiiin inspirasjon <3

    ReplyDelete
  2. Da ligger jeg litt forran da:) herligt

    ReplyDelete
  3. Da blir min gang trendy til sommeren, for der er planen å male gulvet svart. Rett og slett av praktiske grunner. Søle syntes ikke så fort på svart :P

    Ha en herlig lørdag!

    Klem

    ReplyDelete
  4. Jeg syns svarte gulv er lekkert i store luftige hus, eller leiligheter med høyt tak. I en Oslo leilighet fra 70- tallet (slik som jeg bor i) tror jeg det blir for voldsomt.

    ReplyDelete
  5. Oj det var jo veldig stiligt,skal male stue,kjøkken gulva men trur det blir lyst,litt skeptisk til svart men hadde sikkert blitt fint:))

    ReplyDelete
  6. det var veldig fine bilder, og spesielt fint var det kjøkkenet med svart golv, syns eg! me har faktisk svarte/antrasittgrå matte fliser i gang og på badet, og er kjempefornøyde!
    ha ei fin helg! klem

    ReplyDelete
  7. Black is the new white! Sorte gulv er fortryllende lekkert, og de
    bildene du viser her var rålekre!!

    Fineste lørdagen til deg.
    Ane

    ReplyDelete
  8. Jo jeg er veldig klar for sort gulv..det kunne jeg godt tenke meg..men man blir kanskje fortere lei det..istedet for lys??
    Det jeg iallefall skal er å beise utemøblene sorte..mannen har sagt nei..men det gjør jeg alikevel!!! Etter maldivene er jeg forelsket i sorte utemøbler..vakkert!!
    Ha en fin fin lørdag..
    Jeg er på vei til frokost ute med minstejenta..og i kveld er det jentefest..
    Klem:)

    ReplyDelete
  9. eg kunne absolutt tenkt meg svarte golv.forutsett at rommet er lyst. og stort. i vår nye leilighet kanskje....god helg

    ReplyDelete
  10. Vi har svarte fliser i gangen, og er veldig fornøyd med det! Svarte gulv er stilig, men jeg ville nok ikke hatt det andre steder. Støv og mine lange, lyse hårstrå synes utrolig godt på mørke gulv...

    ReplyDelete
  11. Utrolig lekkert men det blir neppe svarte gulv her...
    fin lørdag til deg:)
    klem

    ReplyDelete
  12. Tack snälla! Vad glad jag blir! :)

    Svart golv kan vara så himla snyggt, på rätt ställe. Gillar bilderna du visar!

    Ha en underbar helg! Kram.

    ReplyDelete
  13. Hei du:) Kjempe fine bilder du har funnet! Svart er super fresht, men jeg har prøvd mørke gulv før og fant ut at det var veldig upraktisk;) Så her blir det eventuelt lyse tregulv neste gang vi pusser opp eller flytter på oss.

    Den nye spisestuen din liker jeg veldig godt forresten:) Kjempefint ble det!

    Klem fra Pernille

    ReplyDelete
  14. Lekkert med sort gulv, men man må samtidig være veldig glad i å koste / moppe...

    ReplyDelete
  15. Sort gulv er LEKKERT!!
    Jeg liker det mye bedre enn hvitt, men da må vegger og tak være hvite:)
    Men, det kommer nok aldri inn i dette huset, på mørke gulv syns skiten mye bedre enn på lyse... ser for meg mye jobb for og holde det fint, hehe:)

    Nydelig inspirasjon og flott bilder du viser ♥
    Ha en fin fin lørdag!!

    ReplyDelete
  16. Så lekkert med sorte gulv synes jeg...men tviler sterkt for at vi noen gang kommer til å ha det. Hadde mørkebrune guvl engang, men jeg husker jeg vaska og støvsuga de gulva konstant. Alt syntes, og jeg irriterte meg grønn :(

    Finfin lørdag til deg
    klem Jane

    ReplyDelete
  17. Black is fab! Jeg digget det sorte ;) Kanskje en idé til gangen her hjemme!

    Fin lørdag! Her skal jeg og Nala inn til Losby, før vi drar hjem og lager verdens beste vafler. Mannen er arbeidsnarkoman, så vi er forlatt i dag... Deilig med alenetid!

    KLemklem

    ReplyDelete
  18. Lekre bilder!
    Svart gulv ja... Det ser jo utrulig fresht ut på bildene.
    Eg trur du må på ein måte innrede det etter det svarte golvet om ein skal ha det. Og det har har ein gjort til gangs hos Tine K:)

    Vi har faktisk svarte fliser i gangen vår, så då passar det nok med kvite og fine vegger:)

    God lørdag!

    ReplyDelete
  19. De svarte gulvene er rett og slett lekre! Jeg er helt klar!

    ReplyDelete
  20. lekre bilder, men tror jeg holder meg til svarte fliser i gangen og på gulvet på badet.

    ReplyDelete
  21. Jeg arbeidet for Day Birger et Mikkelsen for mange år siden og ble den gangen helt forelsket i deres sorte tregulv... og har vært det siden. Rommet får virkelig karakter og tyngde, men et sort gulv krever også en viss størrelse og takhøyde syns jeg, ihvertfall om man går for tregulv.
    Men sorte fliser er logså så lekkert og ville helt sikkert blir fab hjemme hos dere!

    Tusen tusen takk fine du for dine gode kommentarer... Blir så glad! Jeg har også svart på ditt spørsmål ang mine marokkanske skåler fra Rif design. De har en butikk her i Malmö men jeg skal sjekke om de også kan ha en netthandel.

    Ha en flott helg! Stor klem Birgitte

    ReplyDelete
  22. Det ser lekkert ut på bildene- og vi har sorte fliser på kjøkkenet- som jeg gleder meg til å få bort...hihi..så jeg følger hvis ikke helt med på trendene;)

    ReplyDelete
  23. Skikkelig stilig!
    - men hvordan blir det med litt hybelkaniner på tro?
    De løper jo litt rundt her innimellom ihvertfall.

    Fin kveld til deg!
    - AC

    ReplyDelete
  24. Nydelige bilder. Jeg skulle ønske jeg hadde et hjem der jeg kunne hatt fantastiske sorte gulv, men dessverre føler jeg ikke at det ville passet hos oss. Jeg ELSKER alt fra Tine K, skulle gjerne hatt både kopper, kar og lamper fra det merket.

    Ønsker deg en fin kveld!

    Klem
    Netta

    ReplyDelete
  25. Likte det!
    Vet ikke om jeg hadde turd å gå for det selv, pga av alt støvet som viser så utrolig godt på mørkt gulv, men knallkult var det!

    Ønsker deg og dine en god ny uke
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  26. Får mer og mer sansen for svart og grått! Har vært veldig mye hvitt de siste årene. Svart gir tyngde og karakter synes jeg, og svart og hvitt er stilig sammen!

    ha en fin søndagkveld!

    Kaja

    ReplyDelete
  27. Svarta golv är SO FAB! - me ujujuj för en jobb med att ALLT stöv syns på det med en gång!

    Vi har haft mörkbrunt, på gränsen till svart golv, och det var no fun, hehe!
    Efter denna erfarenheten så väljer jag hellre att ha svart som kantrastfärg på möbler och liknande.

    Kram Joy

    ReplyDelete
  28. Wow vilka snygga svart vita mattor på bilden med köket. Någon som vet vart jag kan hitta dem? Snälla hjälp hjälp:) kram Anna

    ReplyDelete
  29. I love it! Skal jeg noen gang innrede et nytt hus, blir det nok sorte gulv!

    Klem fra Christine

    ReplyDelete