19.1.12

Tid for te



Av og til misunner jeg vanene de har i andre deler av verden. Som for eksempel siestaen. Tenk å kunne ta seg en lur midt på dagen! Til og med svenskene koser seg mer med lunsjen enn oss nordmenn, de går ofte ut og spiser den. Og engelskmennene er noen luringer, de har jo en egen tid for te.




Visstnok er det ganske forvirrende når og hvordan teen skal drikkes, ut fra hvilken del av England man kommer fra og hvilken sosiale klasse man tilhører. Også andre land har tetradisjoner. Tipper at engelskmennene tok med seg ideen fra et eller annet land de koloniserte i Østen?





En av mine favoritter nå om dagen er "pepperkakete". Ja jeg vet, høres veldig julete ut :) Men det betyr at den har kanel og andre gode "pepperkakekrydder" i seg.





Fineste Eva Solo teegget av stål var en julegave fra søteste, Fabelaktige Maia. Et stort pluss i mine øyne er at det tåler oppvaskmaskin, siden ting som må håndvaskes sjeldnere blir brukt, etter min erfaring. Og så kult at selv den minste lille ting i heimen kan være lekker design! (Selv om langt fra alt i huset vårt er lekker design altså:))

Ha en fortsatt superduper torsdag!


I love the typical English tradition of 
having tea and something sweet in the afternoon.
I also love my new Eva Solo tea egg, 
a Christmas present from a dear blog friend.


22 comments:

  1. En fin tradisjon.Her har det gått på Apotekets julete.den syns jeg er god.
    Nydelige bilder:)
    klem

    ReplyDelete
  2. Så flotte bilder! Kos deg med teen og nyt resten av dagen!

    ReplyDelete
  3. Utrolig lekre bilder!!!
    Jeg øver meg på å like te jeg ;-)
    Drikker ikke kaffe så har så
    lyst å kunne ha noe varmt i koppen
    av og til :-)

    Kos deg med teen din ;-)
    Og ha en riktig fin torsdag.
    Klem fra Hilde

    ReplyDelete
  4. Lekre bilder, det så bare så fristende ut:-) jeg er også en stor fn av den slags tesmak.

    Klem Annfrid

    ReplyDelete
  5. Det har du helt rett i, mange andre land er mye flinkere til og stoppe opp og kose seg litt:) Viktig det ♥
    Fpr veldig slappe av følelsen av bildet ditt, koselig og gjøre litt ekstra ut av tekoppen ♥

    Kos deg:)

    ReplyDelete
  6. En kopp med te er alltid deilig :) og vi har godt av noen pauser innimellom *♥*

    ReplyDelete
  7. Det er godt å kose seg :) Lekre bilder og!!

    ReplyDelete
  8. Nydelige bilder... Herlig herlig! Så herlig at nå må jeg sette på litt tevann her!!!

    Ha en fin kveld!
    Klemmer

    ReplyDelete
  9. Så nydelige bilder. Ser skikkelig lekkert og fristende ut.
    Bedre tradisjoner for å kose seg andre steder enn i Norge ja.
    Deilig med litt te, jeg har akkurat drukket en kopp nå.

    Ha en fin kveld!
    - AC

    ReplyDelete
  10. Skal fly til NYC. Så kjøre opp til Nigerra Falls og mot Chicaco gjennom Detroit. så kjøre opp til Minnesota. Derfra tar vi fly til California. så være der i 2 uker før fly tilbake til NYC igjen:)

    Cant wait:)


    Klemmer

    ReplyDelete
  11. Herlige bilder. Jeg er et temenneske, så her kan det fint gå en tekanne om dagen. Foretrekker best fruktte, men prøver å like krydderte også.

    Ha en (snart) god helg!
    Klem fra Tonje Merethe

    ReplyDelete
  12. Koselige og lekre bilder!
    Jeg drikker sjelden te men elsker tedetaljer, fine kopper, lekre teposer og finfint utstyr:)
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    ReplyDelete
  13. Eg får liksom ikkje heilt til te eg, synest at det kan vera godt når eg får det hos andre, men kjem aldri på det sjølv heime. Men det ser veldig koselig ut når andre skriv at dei krøllar seg saman med deilig kopp te, men varmt vatn - er det godt liksom? Hm... trur eg må skriva eit innlegg om dette og be om te tips :)

    Klem Eli

    ReplyDelete
  14. Koselige bilder og mye inspirasjon. Jeg er teelsker,går mest i forskjellige sorter pukka te.

    Vil tipse deg om en fin giveaway på bloggen http://corallpurebeauty.blogspot.com

    Ha en fin kveld.

    ReplyDelete
  15. Så fine og stemningsfulle bilder du har tatt:) Her i huset går det også en del te, men kaffemaskinen er nok mest brukt;) Dagen må startes med en kaffelatte;)

    Klem og fin kveld til deg! Pernille

    ReplyDelete
  16. Så vakre, vakre bilder du tar! Te drikking går litt opp og ned her i huset, kaffe blir det hver dag. Ha en strålende fin helg, klem fra Karlotte.

    ReplyDelete
  17. Elsker te:) Her drikkes det flere kopper til dagen. Har avansert fra de "vanlige" teposene til te i løsvekt. Er så mange ulike typer og spennende smaker!

    Kaja.

    ReplyDelete
  18. For noen herlige bilder!
    Ja, det er så godt med te og siesta og skulle man tro :)
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  19. Så fine bilder, det så deilig ut! God helg, klem fra kine.

    ReplyDelete
  20. Enig! Lunsjen i norge blir gjort for lite stas på! Og siesta? Eg hadde vore førstemann til å sovne under somreroen ;) hihi!
    Du tar nydelige bilder ! :)

    Ønsker deg ein super fredag!
    Klem Helene

    ReplyDelete