1.5.12

Et dukkehjem





Denne historien starter egentlig med en liten jente på rundt ti år, som ønsket seg så fælt et Playmobil dukkehus. Et makent til Hilde som bodde i samme gate, som hadde masse besøk av lekelystne venninner. 




Dette hendte en gang på 80-tallet, da slike flotte hus var dyre og ikke vokste på trær. Så den lille jenten fikk aldri sitt drømmedukkehus. Da hun var barn. Men drømmen ble aldri glemt og hun lovet seg selv at hvis hun en gang fikk en datter, så skulle endelig drømmedukkehuset bli virkelighet.




Og da en liten prinsesse ble født noen tiår senere, varte det ikke lenge før et lite, tysk, solgult herskapshus var på plass på jenterommet. Selvsagt også innredet etter alle kunstens regler, av "dronningen" ;)




Snipp, snapp, snute - men eventyret er ennå ikke ute. For man skal tidlig krøkes som god "interiørstylist" skal bli, ikke sant...? :)


Håper dere alle har hatt en strålende 1. mai, fineste lesere! :)



My childhood dream of a 
Playmobil Grande Mansion
didn't come true. Until I grew up 
and could buy one after all.


27 comments:

  1. Så herlig:) nydelige bilder av nydelig jente og flott hus.
    Ja det er gøy å kunne få kjøpt sånne ting til barna sine som man selv ønsket seg så veldig:):):)

    Klem

    ReplyDelete
  2. herlig historie..slik er det jo ofte..
    Fiint dukkehus..det er så koselig!!
    god klem til deg :)

    ReplyDelete
  3. Den er nydelig! Flott jente! Med denne historie datteren din kommer til å lære å ta pris til de muligheter hun ha. Veldig rørende.

    Stor klem,
    Vicky

    ReplyDelete
  4. Så skjønn fortelling og så nydelige bilder,ser ut som ei prinsesse i et slott som har fått det flotte dukkehuset i gave:)
    Ein forsatt fine dag til deg!
    God klem!

    ReplyDelete
  5. Så koselig fortelling og så skjønne bilder. Det er så herlig med born i leik :) Me har hatt Playmo i "alle år" men no er den altså blitt pakka vekk, og det er Lego som regjerer i Fryd Heimen. Lillebror kan bygga i timevis, pusler og sysler på rommet sitt.

    Me har hatt ein herlig 1. mai, har vore ute heile dagen i fineværet og eg har fått raud nase :) Både frukost og middag er inntatt ute og DÅ er det rett sesong altså.

    Klem Eli

    ReplyDelete
  6. Hehe, herlig!! Det dukkehuset er jo veldig fint da! Jeg fikk det heller ikke, hvis det er noen trøst ;-) Men jeg hadde Lundby-hus, som ble ominnredet hele tiden!

    ReplyDelete
  7. Flott innlegg!! :-)
    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  8. Wow, for et nydelig Playmohus!!!
    Skjønner godt at det var en drøm... har ikke sett disse før jeg:)
    Tipper det kommer noen jenter på besøk hos dere og ♥

    Gleder meg til fortsettelsen:)

    ReplyDelete
  9. Så fin historie:) og herlig illustrasjon med bilder til:)

    ReplyDelete
  10. Søt historie! Og Dronningen. Knis.

    Ha en strålende kveld!

    ReplyDelete
  11. Herlige bilder, og like fin historie! :)

    :) Kamilla

    P.S Leker du med figurene og huset når du er alene hjemme? ;)

    ReplyDelete
  12. Ojoj, sååå fint!! Og for noen flotte, stemningsfulle bilder!! Som i en reklame :)

    ReplyDelete
  13. Åå..for et flott hus! :) Nydelige bilder :) Skjønner godt at du drømte om det, og kan tenke meg jenta di koser seg masse med det :) Er litt sånn jeg og, ser fortsatt Barbiedukker jeg håper jentene får lyst på ;)

    Ha en herlig kveld og fin uke videre :)
    Klem Lisa :)

    ReplyDelete
  14. For et hus!!
    Kan se at dette er en jentes drøm :-)
    Ha en flott kveld!
    Klem

    ReplyDelete
  15. koselig innlegg! det huset har jenta vår óg, og leikar masse med det, seinast idag:) og så er det morro å kunne ønske seg "rom" til bursdagar og sånn. ha ein fortsatt fin kveld!

    ReplyDelete
  16. Så koselig du skriver.
    Det samme huset står på jenterommet her, men blir for tiden veldig lite brukt. Den lille jenta vår er i ferd med å bli større:-)

    Ønsker deg fin ny dag i morgen.

    Klem fra Annfrid

    ReplyDelete
  17. Så koselig innlegg og for en drøm av et dukkehus!!

    ReplyDelete
  18. Å så lekkert!!

    Jeg ønskte meg også dukkehus,men fikk det heller ikke...
    Kjøpte til min datter på 1 års dagen hennes hi hi!!
    Det er store bror som bruker det nå,og litt mamma:)

    Nyt morgen dagen,og takk for koselig hilsen inne hos meg:)

    Nyt morgen dagen!!

    Klem Linda;)

    ReplyDelete
  19. For et nydelig dukkehus! Alle jenters drømmehus :)

    Velkommen hjem og takk for at du har delt ferien deres med oss!

    Klem

    ReplyDelete
  20. Så flott dukkehus :-)

    Velkommen hjem!

    klem

    ReplyDelete
  21. Så nydelig dukkehus:) Jeg ønsket meg også så inderlig det vakre Playmo huset som liten jente... Nå håper jeg å finne et, slik at lillemor kan ha glede av et lignede om noen år:)

    Fin onsdag!

    Klem fra Pernille

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ebay er stedet :) Et ikke fullt så stort og flott men; http://www.ebay.com/itm/Playmobil-Grand-Mansion-5302-VHTF-3-Story-two-2-figures-Dollhouse-doorbell-New-/320883747232?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ab62969a0

      Delete
  22. Fantastiske bilder - fantastisk skrevet :) Liker denne bloggen din så godt! Jenta mi har også et nydelig dukkehus, som hun leker masse med...det ligner litt på dette, bare rosa :) Har lagt deg til i blogglisten min nå..må jo følge med ;) klem til deg

    ReplyDelete
  23. Flotte bilder, og dukkehuset var nydelig!

    Ønsker deg en god maidag
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  24. Jeg var som deg, drømte om å få et slikt!! Men de var svindyre ja..
    Så i fjor jul fikk jentene mine også et sånt!
    Bra det er andre tider og vi kan kjøpe det vi aldri fikk ;) Hehe

    Ha en fin dag!
    klem!

    ReplyDelete
  25. Å noe så nydelig!!

    Ønsker deg en strålende helg!

    ReplyDelete