18.11.12

I kjellerstuen






Det er i kjellerstuen vi sitter mest 
når vi skal kose oss i helgene.
Her har vi nemlig projektor og
lerret som kan senkes foran ene
 veggen, filmelskere som vi er :) 








Da sitter jeg helst i godstolen min for tiden. 
Utfordringen her nede, er små vinduer og dermed 
lite naturlig lys, så ikke så lett å fotografere.
Men tar man bildene i råformat, kan hvitbalansen 
og lyset justeres etterpå i et redigeringsprogram.
Anbefales :) Jeg bruker nå et program som heter 
Aperture, det er litt raskere enn Photoshop.
Fin søndag til deg som titter innom :)





8 comments:

  1. Hei hei, den stolen vil eg også ha :-) Dessverre er både stove og kjellerstova fullt møbler, eller, dessverre og dessverre... Eg er sjølvsagt veldig takknemlig for å ha ein møbler heim! Heldige du som har knekt dårlig lys koden, eg forstår ikkje heilt kva råformat betyr, men det er sikkert bra :-) No tar familien Glum snart ut på tur for å knipse bilder til julekort :-) God søndag til deg og dine. Og hei; gratulerer med flotte tal! Vel fortjent :-)

    Klem Eli

    ReplyDelete
  2. Ser ut som en knallfin kjellerstue!! Også så fint med de hvite lyshusene..!!
    Klem og fin søndag♥

    ReplyDelete
  3. Så flott å ha ei kjellerstove og så flott stol:)
    Ein fine søndag til deg!
    Klem fra Lillian

    ReplyDelete
  4. Den som hadde en prosjektor! ;) Fin-fin kjellerstur og godstol :) ønsker deg også en skjønn søndag videre. Her står Downton Abbey på programmet om noen timer <3 Klem klem

    ReplyDelete
  5. Rett og slett vakkert!

    Digger å skyte i RAW format, så enig med du :)

    Fortsatt fin kveld!
    Her venter biffwok, men først skal hele familien ut på kveldstur først.

    klemklem

    ReplyDelete
  6. Herlig med sånne koseplasser :)

    Ha en fin søndagskveld videre.
    PS: GIVEAWAY inne hos meg...kom og bli med ;)

    Klem Lene

    ReplyDelete
  7. Kjempefint! Kan tenke meg det er deilig å sitte der å se på film. Så kjekt med prosjektor.
    Her er kjellestua et lite prosjekt.. Ikke vært fornøyd med den, men nå har vi hvertfall fått lagt på nytt panel og fått vinduskarmer. Så det går fremover.

    Ha en fin dag *klem*

    Jeg har give away hos meg nå, hvis du vil delta :)

    ReplyDelete
  8. Nydelig vakkert!
    Elsker den svarte og hvite puta - så utrolig fint mønster!
    Vi har også kjellerstue med projektor. Ikke lerret da men pusset og hvitmalt murvegg:)
    Klem klem fra Kristin

    ReplyDelete