5.2.13

En rød tråd






En av grunnene til at jeg begynte å blogge,
var at jeg ønsket å fokusere på å "finne meg selv"
stilmessig, interiørmessig. Ikke for å finne én
stil som jeg skal ha resten av livet, men ihvertfall
en slags "rød tråd" som kan vare en stund.






Vi kunne vel alle tenke oss å hive ut alt hver
måned og begynne helt på nytt - men det tror
jeg ville være både dyrt og slitsomt ;)
Jeg er blitt mer bevisst på hva jeg
liker/ikke liker og dermed
unngå impulskjøp.






Anyway, smaken min (for tiden) går i retning
av minimalistisk interiør; stramt og moderne. 
Veldig praktisk for stemningen her
hjemme også, siden mannen er 
en ekte minimalist ;)

Har du "funnet deg selv",
interiørmessig? :)





11 comments:

  1. Funnet og funnet:)Her blir det litt av hverten ...liker så mangt:)
    fin dag til deg......og lekkert har du det:)
    klemklem

    ReplyDelete
  2. Jeg tror jeg har funnet min stil, og føler meg komfortabel med etniske elementer og det nordiske. Synes man kan fint kombinere dette, og det gir personlig mix. Fine bilder du viser av hjemmet ditt, og at du har funnet deg til rette i det minimalistiske;);) Lekkert!

    ReplyDelete
  3. Trur egentlig eg har funnet min stil og men så blir eg litt påvirka og så kjøper eg kanskje noko eg aldri hadde tenkt å ta i hus,hihi men eg er mykje tryggere på kva eg liker nå enn før og har ikkje mange bomkjøp lenger og det er supert!!
    Du har det veldig fint:)
    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    ReplyDelete
  4. Kjempefine bilder! Liker stilen din veldig godt!

    ReplyDelete
  5. Lekre bilder!!
    Elsker putene:))
    Føler jeg har funnet min stil ja, etter lang tid med prøving og feiling, hehe:)
    Så gjør man så godt man kan ut i fra de midlene man har, klart jeg kunne ønsket meg mye nytt, og litt dyrt, men sånn er det altså ikke, hehe:))

    Ha en fin fin dag ♥

    ReplyDelete
  6. Jeg liker din stil veldig godt, det er vel derfor jeg synes det er en nytelse og se alle bildene dine på bloggen :)

    Jeg har prøvd å finne min stil siden jeg begynte å abonnere på Bonytt som 16-åring. Nå har jeg 25 årganger i hylla, og vet jammen ikke om jeg kan si jeg har funnet min stil ennå! Når man har brukt mye tid på å hjelpe andre med å lage miljøer DE skal trives i, (og ikke innrede slik man ville ha bodd selv) blir man ganske "stilforvirret" tror jeg. Det meste kan være fint, bare det settes sammen på en god måte.

    Det jeg alltid har vært på jakt etter, er ting som er litt annerledes. Ting jeg ikke finner igjen over alt, setter jeg mye større pris på - uansett reel verdi på møbelet/gjenstanden. Likevel digger jeg IKEA, og kommer stadig hjem med noe derfra. Det er gjerne de tingene som får komme og gå, og bidrar til fornyelsen - mens skattene får bli.

    Jeg tok en test for et par år siden, hvor man kan finne hva som er "sin stil" ut fra hvilke miljøbilder som man liker og hvilke man ikke liker. Jeg endte med 44% Rustic Revival, 33% Modern Elegance og 23% Cottage Chic. Felles for alle disse er at de kombinerer ulike stiler - altså var min stil en kombinasjon av tre ulike stiler som igjen er en miks av ulike stiler... Stiltesten finner du forresten her: http://skippertakshuset.blogspot.no/search/label/Stilretninger

    Det kan vel høres som det er det rene kaos hos oss, men både hjemme og på hytta bruker jeg farger som den røde tråden. Da skapes det en form for helhet midt oppi denne stilforvirringen - heldigvis ;)

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem Linnette



    ReplyDelete
    Replies
    1. PS - kunne ikke dy meg for å ta testen på nytt nå, og ble faktisk 55% Vintage Modern - og beskrivelsen av stilen kjenner jeg meg veldig igjen i. Så kanskje jeg er nærmere å finne min stil enn jeg faktisk trodde! Takk for at du fikk meg til å tenke gjennom dette på nytt :)

      Delete
  7. Flotte bilder!
    Stilen min har endret seg mye over de siste 2 årene, men jeg tror jeg snart er i mål om min stil :-)
    Jeg liker din stil i allefall :-)
    Ha en flott dag!

    ReplyDelete
  8. Digger stilen din og hjemmet ditt!

    Fin tirsdag, søte du!
    klemklem

    ReplyDelete
  9. Jeg digger stilen din og lar meg inspirere av den.
    Her har vi de siste 3,5 årene vært to med svært ulike stiler som skulle finne vår felles stil for det som skulle være vårt hjem. Han ville helst ha ALT sort, mens jeg hadde sansen for den litt mer romatiske stilen med mye hvitt. Så da er det kanskje ikke så rart at det har blitt mest sort/hvitt/grått hos oss;) Stilen er funnet for her vi bor nå, men vi har bevisst valgt rimelige møbler. Så det er stor mulighet for at det kan bli en del utskiftninger og stilendring når vi en gang flytter på oss.

    Ha en god uke videre!

    Klem

    ReplyDelete
  10. Stilig stil!:)
    Føler det samme som du, beveger meg mot en stadig mer minimalistisk stil, gjerne grafisk.
    Klem klem

    ReplyDelete