30.9.11

Brownie Bites!



Har du prøvd Brownie Bites? Lekre, små "konfektbiter" av brownies. For langpanne er ikke den eneste måten å lage brownies i. Tidligere har jeg vist Brownie PopsBoken Brownie Fun fra Wilton er fin inspirasjon, der er det utallige varianter. Det er jo bare å bruke fantasien! :)

Og siden jeg er en utstyrsfrik i kjøkkenveien, så kunne jeg ikke la være å kjøpe den fine silikonformen som dere ser på bildet nederst, som selges på Rafens :) Ser for meg at jeg kan lage "ordentlig konfekt" i formen også, det skal testes ut til jul :)



Oppskriften jeg har brukt denne gangen er Delicious Fudge Brownie fra bloggen Passion 4 Baking. Etter at browniesbitene hadde avkjølt helt i silikonformen, satte jeg formen i fryseren en stund før jeg tok bitene ut. Så dyppet jeg hver bit i sjokolade som jeg hadde smeltet i litt smør. Og pyntet med kakepynt til slutt. Brownie Bites er en passe munnfull hvis man synes vanlige brownies blir for mektig. Det synes sjelden jeg, men forandring fryder uansett ;)






Ha en strålende helg! Vi setter kursen for Vestlandet og høstferie, så da blir det begrenset med blogging fra denne kanten i kommende uke :)




18 comments:

  1. De så jo bare helt delikate ut. Den formen din så jo utrolig kjekk ut.
    Håper du får en flott høstferie, om en uke braker det løs her. Gleder meg:-)
    Klem

    ReplyDelete
  2. WOW! Det så ekstremt delikat ut ja. Kjempesmart den formen

    God helg:)

    klem fra meg

    ReplyDelete
  3. Nam-nam, dette ser godt ut! En skikkelig smaks- og kaloribombe:-)

    ReplyDelete
  4. Wow..så delikat:)
    Jeg likte veldig godt den formen.

    ha en flott helg
    klem fra Lill

    ReplyDelete
  5. Nam, det så godt ut!!

    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  6. Mmmmmmm, det så kjempegodt ut. God høstferie!

    ReplyDelete
  7. Å for en fristelse!!
    Og lekre bilder ikke minst :)
    Ønsker deg en flottttt fredag!

    ReplyDelete
  8. MmMmMm nammis!! Som lillemor her ville sagt;)
    Looking good:):)

    Tusen takk for fotokalender tips:) Jeg har nettopp begynt å tenke på julegaver (tenkte å være ferdig før des. i år) og dette var supert tips:)

    Nyt helga og god tur til vestlandet:)

    Klem Lise

    ReplyDelete
  9. flotte bilder-browniea blir aldri feil;=)
    Ha en god helg,her er det høstferie også nå,passer greit med temperaturer over 20 grader!
    Karin

    ReplyDelete
  10. Så spennende, holder de brownie bitene seg lenge i en tett boks? Tenker da på å kunne gi som gave?
    Fin blogg:)

    ReplyDelete
  11. Disse må jeg prøve. Brownies er en favoritt også her i huset, så dette blir nok suksess..... Silikonformen har jeg allerede, så dette blir spennende.

    ReplyDelete
  12. Dette så yummi ut! Du er såå flink!

    Ønsker deg en fabelaktig helg, kos deg og nyt den!
    Jeg skal bare slappe av og bruke tid med mine nærmeste. Tror det trengs etter en lang uke.

    Smil og klem
    Maia

    ReplyDelete
  13. Oj oj - dette kan bli ein slager hos storebror - han er stooor brownie fan :) Lyte sjå om ikkje eg kan finna meg ei slik form.

    Vestlandstur ja, endelig! Så kjekt at du får sjå vestlandet frå ei varm og fin side, kjem dåke forbi Stavanger så må du berre skrika ut :) Velkommen skal dåke vera i så fall!

    Klem Eli

    ReplyDelete
  14. Baka same browniesene fra Passion 4baking i helga. Dei er heilt nydelege!

    Ha ein herleg sundagskveld!

    Klem!

    ReplyDelete
  15. Tusen takk for alle de fine kommentarene du legger igjen, jeg blir så glad for at du legger igjen så fine ord.
    Støvlene kjøpte jeg på suuz her i trondheim, du finner link på siden min. -men pass deg, de har farlig mye fint der!!

    Nå må jeg vel prøve og finne senga, glemmer helt tida her inne.

    Kos&klem
    T

    ReplyDelete
  16. Ååå... musm detta såg bara helt läckert ut! Brownies är en favorit hos mig - ja allt som är av choklad är väl det om jag ska vara ärlig!
    Njut vidare av höstferien! Stor kram Joy

    ReplyDelete