11.1.12

I Will Survive...?




Ja det er spørsmålet, for å bruke 
Gloria Gaynors etter hvert så berømte ord :) 
Og hva jeg lurer på, er om mine grønne 
uteplanter vil overleve vinteren? 
Tenker spesielt på de buksbomene vi 
kjøpte i sommer, som nå skal gjennom 
sin første frostperiode.




Tok inn oliventreet og appelsintreet i høst, 
men har ikke plass til resten av hagen innendørs :)

Har noen av dere erfaring med 
uteplanter og overvintring?

Håper din uke uansett er helt topp så langt!


★ 

Will my green garden plants survive the winter outside? 
I really hope so!



8 comments:

  1. Heia! Tanker masse på deg! Håper formen er gooooood <3 Stooooor klem!!!

    ReplyDelete
  2. Buskbom er jo kjempefine planter å ha ved inngangspartiet:-) Jeg hadde lyst å kjøpe for å ha ved garasjen, men etter litt plante-prat på hagesenteret valgte jeg noe annet.. Tipset fra hagesenteret tror jeg var å gi dem litt vann nå i januar. De har lett for å tørke ut. Og så er de jo veldig utsatt for den strengeste kulda. Heldigvis har det ikke vært så kaldt i vinter så jeg håper dine overlever:-)

    ReplyDelete
  3. Tips ang planter kan jeg ikke gi... dessverre!

    Jeg håper virkelig operasjonen gikk bra, det gikk ett lite støkk i meg da jeg leste overskriften din. Men det var bra det bare gjaldt plantene dine :)

    ♥Smil og klem♥
    Maia

    ReplyDelete
  4. Hei du!

    Ang ramme rundt bildene, det er en html kode. Jeg husker ikke i farten, men jeg skal fiske den opp og sende den til deg på mail når jeg finner den :)

    Forresten, kunne jeg lånt noen bilder av deg?

    Fortsatt god bedring!

    ReplyDelete
  5. Hei hei!
    Takk for fine ord hos meg :-))))
    Papirballongene er kjøpt hos Søstrene Grene.
    De lå med nyttårspynten ;-)
    Vimpelrekka er selvlaget ja.
    Tegnet en mal på den i papp.
    Kan lage en DIY/ SDS på den om det er et ønske :-) ?

    Klem fra Hilde

    ReplyDelete
  6. Hei, har ingen tips der. Da jeg bytter ut planter og blomster i hytt og pine...Flotte utebilder hos deg:=) Og takk for god ord inne hos meg!

    ReplyDelete
  7. Nei, har dessverre ikke så veldig peiling, men jeg har hørt at det kan være lurt å dekke dem til med striesekk om vinterkulda setter inn. Har du en garasje, kan du kanskje sette dem der? Ellers har jeg hørt at oliventreet skal stå kaldt inne (ikke i det varmeste rommet) :)

    Nydelige bilder!

    Ønsker deg ei god helg
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  8. Jeg hadde en fin oppstammet buksbom på trappen, og den klarte seg ikke gjennom vinteren - selv her i sone 1-2. Jeg er nokså sikker på at det var sola som tok knekken på den, så pass på å holde dem i skyggen (evt pakket i strie) med en gang vårsola titter fram. Min sto under tak for å ha det lunt, så den burde nok hatt mer vann også. Lykke til med forsøket, krysser fingrene for at det går bedre for deg :)

    Klem Linnette

    ReplyDelete