13.10.12

Kitchen Love





Kjøkkenet er absolutt et av de rommene vi
liker best i huset vårt. En nøytral fargepalett
(som ellers i huset) gir et bra grunnlag for å
variere detaljene uten at helhetsinntrykket
blir for rotete og "støyende" for øyet.








Nå skal det sies at detaljene for tiden 
også går i en nøytral fargepalett ;)
Og jeg er nok litt over gjennomsnittet
"nerdete" på at ting skal passe sammen.
Går vel litt sport i det, for å si det slik :)






Men å velge hvit som gjennomgangsfarge på
alle de store kjøkkenelementene som man ikke
skifter ut så ofte, var et helt bevisst valg.
Hvitt vil alltid være klassisk, tidløst og 
går sammen med alle andre farger. 






Hvitt trenger heller ikke være for "snillt", 
spesielt hvis kombinert med svarte elementer.

Jeg er også veldig fornøyd med den mørke
kjøkkenbenken. Utrolig praktisk ift vedlikehold
og en fin kontrast til alt det hvite; fliser, 
øvrige vegger og kjøkkeninnredning.






Endelig har jeg drømmekjøkkenet :) 
Det skal sies at jeg aldri tidligere har
har hatt et kjøkken jeg var spesielt
fornøyd med. Og jeg har flyttet mye!


Er du opptatt av kjøkken? :)


Fiin lørdag ønskes!





16 comments:

  1. Nydelige detaljer fra kjøkkenet.
    Kaffemaskinen din, hvilket merke er den?
    Er den til kapsler? Fornøyd med den?
    Vi ser på ulike maskiner men klarer ikke helt å bestemme oss.
    Har ikke lyst på en kapselmaskin.

    Jeg viser å litt kjøkken hos meg i dag ;-)
    Riktig fin lørdag!
    Klem fra Hilde

    ReplyDelete
  2. Veldig fine kjøkkendetaljer! Jeg er opptatt av god skapplass og at det ser noenlunde bra ut, men så lenge vi leier kan jeg dessverre ikke få det jeg vil ha... jeje ;) Tusen takk fin kommentar hos meg! :) De pappkrusene har de hatt på jobben, altså ved kaffemaskinene på jobb. Jeg vet ikke hvor de har fått tak i dem, men kan jo i grunnen spørre for de var veldig kule! :) Herlig helg til deg også! Klemmer!

    ReplyDelete
  3. Fine bilde fra kjøkkenet ditt! Likte veldig godt benkeplaten din! Jeg er også på god veg mot å bli veldig fornøyd med mitt kjøkken! Har endelig fått en sofa inn dit også, så nå er det favoritt-rom nr 1;-) har enda ikke oljet benkeplaten så der har jeg fortsatt valgmulighet på farge;-)

    Ha en fin helg!
    Klem fra Hanne:-)

    ReplyDelete
  4. Nydelige bilder :)
    Jeg drømmer fortsatt om drømme kjøkkenet. Kjøkkenet vi har nå er fra 1950 og lite bloggbart ;)

    God lørdag til deg!

    ReplyDelete
  5. Hi - yes, I am passionate about kitchens. And I like black & white ones, like yours! I have painted our kitchen recently. Look here, if you like:
    http://villa-rosengarten.blogspot.ch/#!/2012/10/the-black-kitchen_9.html
    Hugs, Barbara

    ReplyDelete
  6. Så fint dere har det! Flotte detaljer på kjøkkenet deres:-)

    ReplyDelete
  7. Herlige flotte detaljer fra kjøkkenet deres, elsker det lyse mot det sorte. Enkelt og rent. Er vel ikke bare du som går i den delen av fargeskalaen nå på høsten.

    Riktig god lørdagskveld!
    klem Mari

    ReplyDelete
  8. Å, liker detaljene!! Jeg er også litt nerdete sånn! Får litt hetta når ting ikke er synkroniserte eller hvis det blir for mye farger.. Ai ai.. :)

    ReplyDelete
  9. Så flott du har det hos deg, ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  10. Lekre bilder og flotte detaljer på kjøkkenet!!
    Jeg har desverre ikke noe drømmekjøkken - enda:))
    HHar lyst til og ta noen grep der, men det blir ikke med det første:)

    Ha en fin fin kveld:)

    ReplyDelete
  11. Kjøkkenet ditt er så utrolig flott!

    ReplyDelete
  12. Kjøkkenet vårt er ikke akkurat en fargeeksplosjon det heller, de gangene jeg har behov for det er det oppvaskkosten, kluten, koppehåndkleet og håndkleet som får den jobben ;) Nå har de hatt sommerfarger lenge, så det er svart/hvitt som får overta for en stund nå.

    Drømmekjøkkenet? Ja, nesten... Jeg har en mann som synes det er en skam å male (les gjemme) fint treverk. I det forrige huset var det en hvit kjøkkeninnredning i hvit folie av billigste sort, som så ganske trist ut til tross for at huset bare var fem år gammelt da vi kjøpte det. Han synes den var så fæl at hans eneste kriterie da vi bygde nytt noen år etterpå var at kjøkkenet IKKE skulle være hvitt. Vi har derfor et kjøkken i lønn, men jeg valgte en klassisk enkel profil som vil bli vakker i hvitt slik at vi kunne fornye det bare ved å lakke dørene.

    Kjøkkenet ser ut som nytt fremdeles etter 10 år, og i 10 år har jeg drømt om det hvite drømmekjøkkenet mitt. Mannen mener fremdeles at hvitt kjøkken er det kjedeligste som finnes, så det blir nok bli trefarget et par år til. Akkurat nå er veggene mørkegrå, så nå er det gyldne lønnetreet ganske fin kontrast til veggene. Men NESTE gang blir det nok dørenes tur ;)

    Kos deg på drømmekjøkkenet!

    Klem Linnette

    ReplyDelete
  13. God morgen (våken med barna siden 6! gjeeesp....!) Måtte innom og hilse på deg, har ikke vært i bloggmodus eller på nett på ukesvis - men nå er jeg her. Håper du har det bra? :) Nydelig det kjøkkenet ditt - og ja, jeg er også i overkant opptatt av det. Her går også det meste i hvitt, som du sier - det er klassisk og tidløst. Så kan man sprite opp med interiøret om man vil :) syns kontrastene dine er knall - og elsker den mørke benkeplaten din. Sånn hadde vi der vi bodde før, og satt inn kjøkken - her flyttet vi rett inn i hus med drømmekjøkkenet - men denne gang med hvit benk. Praktisk? neida - men lekkert? jada, jeg syns både helt lyst og mørkt kan være knall :)) ønsker deg en nyyydelig søndag fine deg. klem

    ReplyDelete
  14. Jeg personlig er veldig opptatt av hvordan kjøkkenet skal være, og er. Det er gjerne det stedet jeg bruker mye av tiden min på, ettersom jeg stortrives med matlaging og baking.

    For noen nydelig bilder du har fått knipset :) Og ikke minst fine detaljer du har på kjøkkenet.

    Ha en fin dag! :)

    ReplyDelete
  15. Likte den rene stilen du har valgt. Men det er fristende til tider å trekke inn litt farger. vet flere som har Rosa Kitchen aid kjøkkenmaskin. Min maskin er i stål og står alltid i skapet..... Skal selv fornye kjøkkenet her hjemme, så det er fint å få litt inspirasjon fra andre.

    Ha en fin dag :-)

    ReplyDelete
  16. Kjøkkenet ditt er berre lekkert, sånn er det med den saken :-) Eg er i grunn veldig glad i mitt kjøkken også, spesielt når det er reint og ryddig. Noko det sjeldan er. Fint og reint når mamma legg seg, ikkje nett like bra når mamma kjem heim frå jobb og sultne gutar har laga seg frukost og nistemat, og gjerne enno eit måltid før fotballtrening som starter kl. 15:30... Kjøkkenet lid under tidsklemma med andre ord. Men no er heldigvis gutane så store at dei finn seg mat sjølv, når dei er sultne før trening, og dei går til trening sjølv. Det er herlig! Treng ikkje sitta med høge skuldre og tung høgrefot i trafikken for å nå heim til eit visst klokkeslett for å få kabalen til å gå opp. Good times! Så får det heller våga seg at kjøkkenet ikkje er strøkent til ei kvar tid.

    Klem Eli

    ReplyDelete