6.9.11

Farge lammeull?


Jeg kjøpte to av disse herlige ullputetrekkeneKremmerhuset for litt siden. Elsker flettestrikk! Kjempefint med grått nå som høsten er her. Men jeg har også lett etter slike i brunt, så lurer på om jeg skal prøve å farge det ene trekket? Det er laget av femti prosent lammeull og femti prosent bomull. Hva tror dere, skal jeg ta sjansen på å farge det på ullprogram i vaskemaskinen? Regner med at det fint kan endre farge fra grått til brunt, men er mer redd for at det skal krympe.

Ha en fortsatt finfin tirsdagskveld! :) 

11 comments:

  1. hadde klemt på jeg.... ;)Ser ikke hva som kan gå gæernt. (Men det ser jeg sjeldent....derfor ender jeg vel opp med mye rart...)
    Og blir det gæli så har sikkert kremmerhuset ei ny fin ei du kan kjøpe! ;)

    God høstkveld til deg fra meg!

    ReplyDelete
  2. Krymping ville jeg ikke vært så redd for om du bruker ullprogram...men jeg ville sjekka på fargen, om den er avhengig av en gitt temperatur for å funke! Leeeeenge siden jeg har farga noe altså ;)
    Nydelige puter!
    Klem fra Barbro

    ReplyDelete
  3. Aner ikke angående farging, men måtte jo si at de er SÅÅÅ fine!
    Har jo lik hi, hi ;)
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  4. Takk for atter en koselig kommentar fra deg - hyggelig! Jeg er nok litt skeptisk til om det lar seg gjøre, om du får den fargen du ønsker.. Tror det har både med temperatur og at det er ull...
    Men hvis du tør - så gjør det - du har jo en grå fra før!!
    Klem Heidi

    ReplyDelete
  5. De putene er veldig lekre!
    Vet ingenting om farging, men jeg ville forhørt meg på en hobbybutikk. Ta med putetrekket og spør de som jobber der. Hvis du har Panduro Hobby i nærheten så kan jeg garantere at de kan hjelpe deg, veldig flinke. Evt garnbutikk?
    Klem

    ReplyDelete
  6. Tror det skal gå veldig fint å farge dem. Men det kan hende at ullen og bomullen tar ulik fargemengde, og putene blir litt mer melerte enn de er nå. Kan bli flott, det også. Lykke til!

    ReplyDelete
  7. jefg ville også prøvd med den ene.blir det feil kan du jo kjøpe en ny??

    om man intet våger intet vinner vettu=)
    klem

    ReplyDelete
  8. Åh, disse burde mamma tatt en titt på! Men med farging og sånt, det kan jeg lite om, desverre!

    ReplyDelete
  9. De putene der har jeg sett på også! De er såå fine! Jeg endte opp med noen andre jeg da.

    Jeg har ingen erfaring med farging dessverre, er helt grønn på det der :)

    Snart hjemme, sitter på toget og blogger litt, gjelder og være effektiv :) Har vært noen sykt hektiske dager, men veldig morro! Snart er jeg hjemme til bolognese, mann og hund. Ønsker deg en fabelaktig onsdag!
    Smil og klem

    ReplyDelete
  10. Fine puter:) Likte de godt slik de er jeg da;) Farging har jeg null peiling på, men det var jo mange gode råd over her. Lykke til!

    Klem, Pernille

    ReplyDelete
  11. Syns putene var nydelige:)

    Aner ikke noe om farging, så skal ikke anbefale noe som helst;) Håper du får det til:)

    Klem Lise

    ReplyDelete