17.2.12

Borddekking i svart-hvitt






Viser i dag noen bilder fra hvordan jeg 
dekket bordet til en middag forrige helg. 
Den hvite og svarte duken gir meg litt "bohemfølelse"...






Duk HM Home, dekketallerkner Stelton og vinglass Søstrene Grene.






Stormlykten fra Indiska og telysglassene fra Tine K
gir også litt bohemsk stemning synes jeg.





Dette var en av de aller siste middagene
med de gamle spisestuemøblene våre.
Bord og åtte stoler gikk som varmt hvetebrød på Finn.
Litt vemodig, siden møblene, som er klassisk skandinavisk
design fra 50-tallet, har vært i familien lenge...





Men forandring fryder, ikke sant?
Skal vise bilder av de nye spisestuemøblene våre i helgen!
Sammen med rosa og grønn bursdagspynt :)





Ha en herlig helg, fineste lesere! :)



A recent black and white table setting.
This table cloth gives me a bohemian vibe.
Last supper with this furniture, 
soon you will see the new ones on my blog :) 

18 comments:

  1. Nydelig bordekking:)
    Ha ei fin helg:)

    ReplyDelete
  2. Nydelig dekket!
    Herlig duk:)
    Og likte godt hvordan du brettet serviettene, vil du lære bort, hehe:)

    Spennende med nytt spisestuemøbelement ♥

    Ha ne fin fin fredag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brettingen er en variant av "The Basic Silverware Pouch" :) Fremgangsmåten ser du her:
      http://www.napkinfoldingguide.com/17-silverwarepouch/

      Delete
  3. Hei!
    Eit nydeleg dekka bord!
    Sort og kvitt slår aldri feil :o)
    Til lykke med nytt spisebord, gleder meg til å sjå bilder :o)
    Super fredag til deg!

    ReplyDelete
  4. Nydelig borddekking :)
    God helg!
    Jeg er helt ny i blogglandia, stikk gjerne innom hvis du har lyst :)
    Klem
    Camilla

    ReplyDelete
  5. Stemningsfullt og fint : )
    ..gleder meg også veldig til å se det nye!!

    God bursdagshelg til deg : )
    KLEM

    ReplyDelete
  6. Nydelig borddekning:-) elsker fargene og sammensetningen;-)
    God helg!

    Klem

    ReplyDelete
  7. så vakkert bort du har dekket.
    svart og hvitt kan a l d r i bli feil! Stilrent og elegant;)

    God fredag til deg!;)

    klem
    Rikke

    ReplyDelete
  8. Å så lekkert! ME LIKE!! ♥
    Fin fin dag til deg
    Klemmer og smil fra meg

    ReplyDelete
  9. Me like! Dette var lekkert!

    Fineste fredagskvelden til deg,
    her det hjemmealene kos med Nala!
    klemklem

    ReplyDelete
  10. Hei fine frøken! Så lekkert bord du har dekket. Du er ellers bare så utrolig kreativ. Jeg har vært helt ute av bloggverdenen et par uker nå og leste meg nedover bloggen din. For noen kreative og fine påfunn på Valentines dagen:-) Her var mannen på jobb i Kristiansand- MEN på morsdagen bakte han lukket valnøtt med sjokoladebiter og friske bringebær!! Vi snakker sukkerbrød fra bunnen av for første gang - ikke værst altså. Blomster og cd ble det på meg også.
    Fin helg til deg og dine og lykke til med alle bursdags-selskap! Det ser ut som du har bra kontroll. Stilig og gjennomført blir det:-) Klem fra Karlotte.

    ReplyDelete
  11. Nydelig svart og hvit borddekking.

    Ha en fortsatt fin fredagskveld!
    - AC

    ReplyDelete
  12. Nydelig borddekking. Gjennomført og stilig!
    Jeg dekket også bordet i svart hvitt forje helg :)

    God helg til deg og dine.
    -Nina

    ReplyDelete
  13. Nydelig borddekking!!
    Når kjøpte du duken? Er på utkikk etter noe lignende serru men fant den ikke på nettbutikken.
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    ReplyDelete
  14. Så nydelig! Lekre farger.
    Klem Hege

    ReplyDelete
  15. Så lekkert med nytt og gammelt! Og et vakkert pyntet bord!
    En flott blogg og et nydelig hjem du har! Hit tar jeg gjerne turen igjen!

    ReplyDelete