24.8.12

Min beste middagsalat





I dag byr jeg på min beste middagsalat!
Jeg skulle gjerne bedt alle dere fine
lesere hjem til meg på mat, men siden
det ikke går, blir det ihvertfall 
oppskrift og bilder fra måltidet :)








Ingredienser:

Pasta
Bacon
Fetaost
Ruccola
Avocado
Pinjekjerner
Cherrytomater
Soltørkede tomater








Slik gjør du:

Kok pastaen. Sprøstek baconet. Jeg pleier å blande  
kokt pasta med nystekt bacon, slik at pastaen får den gode 
baconsmaken også. Rist pinjekjernene lett i en tørr stekepanne, 
til de har en gyllenbrun farge. Da kommer smaken i pinjekjernene 
bedre frem. Skjær opp grønnsakene og bland alle ingredienser. 
Fetaosten jeg bruker, er i et helt stykke som jeg så smuldrer 
med fingrene og blander godt, i salaten. Før brukte jeg fetaost 
i biter fra glass, men synes ikke det er behov for 
salatdressing når det er smuldret feta i.







Salaten serveres med hvitløksbrød, 
eller foccacia, som jeg har fått helt dilla på :)

Ha en fabelaktig fredag! :)






Our favorite salad, made of pasta,
bacon, pine nuts, arugula, avocado,
cherry tomatoes, sundried tomatoes
and feta cheese. Bon appétit! :)




17 comments:

  1. Nam nam- dette så bare super deilig ut!
    Utrolig fin presentasjon, du tar så delikate bilder, flinke du!
    - Også herlige TineK effekter da, det setter jo bare prikken over det hele!
    Takk for titten hos deg i dag:)
    God helgeklem sendes din veg.

    ReplyDelete
  2. oioi!!! Dette så vanvittig godt ut!!! Og snart er det lunsj på meg...knekkebrød...blir ikke akkurat det samme det nei..
    Takk at du deler!!!!
    Heidi :)

    ReplyDelete
  3. Det så jo bare så godt ut..takker for fin tips inn i helgen,!!
    Gleder meg til å treffe deg på lørdag..vi ses

    ReplyDelete
  4. Mmmmm, dette så godt ut!!
    Og så lekkert dekket med det fiiiineste servicet ♥

    Ha en fin fin fredag, vi sees i morgen:)

    ReplyDelete
  5. Hei skjønne deg:)
    Så utruligt godt det såg ut og med det finaste Tine K servicet,setter virkelig prikken over i en det:)
    Ønsker deg ei flott helg!
    Klem fra Lillian

    ReplyDelete
  6. Bare elsker salater!! Og denne så kjempegod ut :-)
    Ha en fin fredag!
    Klem

    ReplyDelete
  7. Åh, det ser så gott ut!
    Och brödet, mmm!
    Ha en underbar fredag!
    Kram Jenny

    ReplyDelete
  8. Ja takk, jeg kommer neste lørdag, sånn i 14 tiden. Nala logrer og sier at hun også vil være med (snakk om å invitere seg selv *ler*)

    Sees imorgen, vakre.
    klem

    ReplyDelete
  9. Oioioioioi, snakk om å bli sulten!! Denne skal lagres i mine middagsfavoritter ;-) Tusen takk for at du deler, ser bare lekkert ut :-)

    God helg til deg!

    Klem Ranveig

    ReplyDelete
  10. Så heeelt nydelig ut :)
    Kos deg masse masse med den deilige salaten :)

    Klem klem

    ReplyDelete
  11. Namnam, det så kjempegodt ut og focaccia er aldri feil :)

    Ønsker deg en finfin helg!

    Gina

    ReplyDelete
  12. Hei på deg.
    Nam.., tusen takk for inspirerende bilder og oppskrift!
    Ønsker deg en riktig deilig helg.
    Smil og klem fra Monica

    ReplyDelete
  13. Det så skikkelig godt ut! Kos dere masse i morgen, skulle gjerne vært der.

    ReplyDelete
  14. NAM! Dette så ut som en skikkelig snaddersalat! Lurer på om jeg skal selge inn denne til mann og sønn som lørdagsmiddag, gitt?!

    :-)

    ReplyDelete
  15. Trur eg vett ka me ska ha te middag imårå;)

    ReplyDelete
  16. Looks delicious and I will defianitly try this one!

    ReplyDelete
  17. Mmmmm så godt det så ut!!
    Elsker sunne, gode og raske middager så denne blir garantert prøvd ut hjemme hos oss:)
    Klem fra Kristin

    ReplyDelete