2.9.12

Fransk frokost





Noe av det koseligste vi gjorde på
kjæresteturen til Paris i midten av
august, var å spise frokost i ro og
mak på en klassisk fransk café 
i nærheten av hotellet vårt.






Le Soufflot Café ligger ikke
langt fra Sorbonne universitetet.
Det var skikkelig varm sommer
denne langhelgen og ren nytelse
å kunne starte dagen med nybakte
croissanter på fortauscaféen.






Både jeg og min kjære er veldig
frokostmennesker og skjønt enige
om at vi koser oss like mye med 
godt brød på morgenen, som med
en velsmakende middag. Ja, når 
sant skal sies, er vi generelt 
utrolig glade i mat, 
til alle måltider :)







Er du et frokostmenneske?

Uansett, ha en strålende søndag! :)






Enjoying the daily breakfast at
Le Soufflot Café was one of many
highlights of our recent trip to Paris.




15 comments:

  1. Enig med deg i at frokost er et hærlig måltid:-).
    Vi spiste også frokost på fortausresturant da vi var i Paris i fjor:-). En koselig opplevelse!
    Elsker Paris, har vært der to ganger:-).
    Får lage med litt frokost her hjemme nå:b

    Klem Veronica

    ReplyDelete
  2. Passende frokost en søndagsmorgen:)
    Frokost er viktig, og i helgene er det stor stas og samles rundt frokostbordet, da med ristet brød, egg og mye annet godt:) i ukedagene blir det fort müsli og youghurt...
    ønsker deg en fortsatt god søndag:)
    nina

    ReplyDelete
  3. Jeg sitter å leker med tanken om å svippe meg en tur til Paris i høstferien...
    og bildene dine bare understreker lysten. Nydelig fanget :)

    Frokostmenneske? Jepp! Jeg kommer meg ikke i gang uten mat på morgenen.
    Det og litt sterk kaffe, Mmmmmm :)

    Gode søndagen til deg :)
    Klem

    ReplyDelete
  4. Ååå, dette hørtes romantisk ut! Slike turer burde alle virkelig kunne unne seg.

    Har du sett at jeg har en giveaway gående?

    Ønsker deg en fin søndag!


    Anette Willemine

    ReplyDelete
  5. Å jeg ser det fakrisk for meg...bri, syltetøy og god fransk kaffe!!
    Idyll retten og sletten!!

    Får vel ta en norske varianten i dag..ikke så ille den heller da ;O)

    ReplyDelete
  6. Så herlige, stemningsfulle bilder :) jeg er ikke et frokostmenneske nei, men den franske frokosten er ikke å forakte ;) jeg elsker croissanter - i motsetning til min kjære, som syns de er motbydelige ;) men jeg skal nok klare å lure i ham en eller to ;) vi reiser nemlig til frankrike om få uker, og gleder oss veldig. Takk for inspirasjon og for magesuget du klarer fremkalle : ) klem til deg

    ReplyDelete
  7. Hei min aller fineste fine :)

    Først må jeg takke deg for alle de fine, gode og herlige kommentarer inne hos meg - du er fabelaktig!

    Når jeg først startet og blogge tenkte jeg at jeg skulle være flinke og besøke alle som besøkte meg hver dag, det gikk finfint så lenge jeg hadde 5 lesere, men nå... nå har jeg ikke sjangs. Vit at jeg gjerne skulle kommentert oftere, men tiden strekker dessverre ikke til.

    Jeg er ett frokostmenneske av dimensjoner. Kan spise frokost hele dagen jeg *ler*

    Vakre bilder du deler i dag - lekkert!

    Happy søndag til deg,
    her blir det taco, armkrok og strikking :)

    -Maia

    ReplyDelete
  8. Mmm, så herlig:)
    Jeg og digger frokoster, særlig de på hotell, som jeg slipper og lage til selv:)
    Og ekstra godt smaker det jo i ro og fred, bare to ♥

    ReplyDelete
  9. Ååå ser så hærlig ut!
    Jeg vil også på kjærestetur - og jeg vil det nå! Finnes det noe hyggeligere enn å sitte på en fortauscafe i godt selskap, med god kaffe, noe godt å spise, slappe av, prate og bare være...
    Fin ny uke til deg!!

    ReplyDelete
  10. Så flotte bilder!
    Jeg elsker frokoster og all mat egentlig.
    Og hvis jeg kan få servert maten, ja da smaker den bare enda bedre!!
    Ha en flott søndagskveld!

    ReplyDelete
  11. Kan nok si meg enig deg, frokost er det nok en av de bedre måltidet her i Frankrike som så klart ofte består av en croissant med ost og fikenmarmelader. Men så smaker det også godt med en lang og deilig lunsj, så da middagen skal serveres tidligst kl 20, begynner man å bli sulten igjen....og vips smaker det også godt. Ja, ja sånn er det å bo i et gourmet-land;o)
    Maliva

    ReplyDelete
  12. Dette så virkelig fristende ut! Så romantisk da :) Jeg er egentlig ikke noe frokost menneske.. men unner meg en god frokost med familien i helgene :)

    Ny fin uke ønskes deg.

    klem Jeanette

    ReplyDelete
  13. Åh så herlig innlegg. Drømte meg helt bort i dette altså, samtidig som jeg fikk vanvittig lyst på croissanter! :-)

    Fikk også lyst på en ordentlig romanisk kveld med kjæresten igjen, så takk for inspo! :-)

    ReplyDelete
  14. Kjempefine Paris bilder du legger ut :)
    Heldige du som var der!
    Takk for sist, og takk for superkoselig kommentar også.
    Vi sees plutselig, da!
    Ha en fin mandagskveld :D

    ReplyDelete
  15. Nydelige bilder :)) Er så viktig med litt kjærestetid :) Jeg og kjæresten skal ha oss en tur til London om ikke så lenge. Kan tro jeg gleder meg :)))

    Ønsker deg en fin kveld!!

    ReplyDelete